< Terug naar nieuws

NINA is op 13 april 100% Real, in het belang van echte schoonheid. #ShowUs

NINA is op 13 april 100% Real

in het belang van echte schoonheid. #ShowUs 

Op zaterdag 13 april verschijnt een NINA magazine helemaal in het teken van schoonheid en de verschillende vormen ervan. Een Real NINA vol echte vrouwen die vertellen over wat het betekent om in deze Instagram-tijden helemaal jezelf te durven zijn. Jong en oud, met en zonder rimpels, soms met grijs haar, vaak zonder de perfecte maten. NINA, dat elk weekend bij Het Laatste Nieuws zit, speelde al even met het idee om een special te maken rond echte schoonheid en realistische rolmodellen.

“Ik vind het belangrijk om in onze bladen een divers en realistisch vrouwbeeld naar voor te schuiven. Vrouwen zijn er in alle vormen en soorten, en moeten zich kunnen identificeren met ons magazine. NINA is van alle vrouwen, puur en zonder filters.”

Liesbeth Van Cauwenbergh

Een match made in heaven voor Dove, dat onlangs via een open brief alle media en adverteerders opriep om vrouwen in media- en reclamecampagnes realistischer voor te stellen. Volgens recent en internationaal onderzoek bleek immers dat maar liefst 70% van de vrouwen zich niet herkent in beelden die ze dagelijks te zien krijgen. Dove wilt, als deel van het probleem, ook deel uitmaken van de oplossing en roept de sector op tot een meer inclusieve visie op schoonheid.

In eerdere campagnes liet Dove al vrouwen zien die niet aan alle schoonheidsidealen voldeden, maar deze keer gaan ze nog een stap verder. Samen met fotografes van Girlgaze, zette Dove meer dan 5000 niet-stereotiepe beelden van vrouwen in de beeldbank Getty Images onder de #ShowUs (of #ToonOns).

Dove-NINA shoots

Voor de samenwerking met NINA koos Dove voor integraties in de vorm van een fotoshoot met Lieve Blancquaert, die vijf echte vrouwen voor de lens haaltOok het iconische Dove beeld wordt herschapen door opkomend fotografisch talent Raia Maria Laura. Raia - zelf curvy model dat voor een meer divers schoonheidsideaal ijvert - kreeg de vrijheid om het iconische Dove beeld te interpreteren naar haar definitie van echte schoonheid.

Heidi Seys, Communication & Brand Strategist bij Peggy O, Communicatiepartner van Dove: “Als je als merk zo openlijk een maatschappelijk punt wilt maken, dan kan je je maar beter niet beperken tot klassieke advertentieruimte. Met deze native aanpak geven we het verhaal van Dove meer body en context. En door voor NINA te kiezen zijn we zeker van ons bereik.”

Nora Vanderschrick, Head of Native, Strategy and Creative bij MEDIALAAN – de Persgroep Advertising: “Door te kiezen voor een native campagne kan Dove haar verhaal brengen op een originele en frisse manier, in een natuurlijke context. De samenwerking met NINA was voor Dove evident: het magazine staat voor echtheid en is er voor alle vrouwen.”

Roxane de Callataÿ, Brand Manager bij Unilever: “Deze samenwerking heeft een erg fijne vibe over zich hangen: je voelt die passie voor verandering bij alle partijen. Net als NINA, wilt Dove actie ondernemen om vrouwen te bevrijden van stereotypen rond schoonheid. Vrouwen hebben geen Photoshop en perfecte vormen nodig om mooi en succesvol te zijn.”

Delen