< Terug naar nieuws

CIM radio: Qmusic elke dag de grootste op 18-54 en Joe in topvorm

Zowel voor Qmusic als voor Joe laten de nieuwste CIM-radiocijfers vooruitgang zien op de kern- doelgroepen van de zenders.

Qmusic bevestigt als grootste op 18-54 in dagbereik, met een stijgend marktaandeel (16,9%). Ook op de kerndoelgroep 18-44 gaat het marktaandeel van de zender omhoog (18,5% naar 19,6%) en heeft Qmusic het grootste bereik. In diezelfde doelgroep is Qmusic bovendien de nummer 1 van alle ochtendshows.

Bij Joe is er op brede doelgroepen een stijging te zien. Zowel op de kerndoelgroep 35-54 (10,6% naar 11,3%) als op 18-54 (10,3% naar 11,3%) tekent Joe een uitstekend resultaat op.

Bij Qmusic en Joe worden 3 extra DAB+ zenders mee aangeboden in het basisaanbod. Hierdoor komt het totale weekbereik van de vijf broadcastzenders op 2.094.000 luisteraars. Het digitale aanbod van MEDIALAAN – de Persgroep Publishing zal in de toekomst nog uitgebreid worden.

Radio bevestigt haar plaats als massamedium, met een algemeen aangroeiend dag- en weekbereik (80,2% en 93,4%). Ook het aandeel van MEDIALAAN – de Persgroep Publishing blijft toenemen, met een bereik van 1 op 2 Vlamingen op 18-54.

De highlights van de meest recente CIM-radiocijfers vind je in het bijgevoegde CIM radio e-book. Neem zeker een kijkje.

Delen