< Terug naar blog

Het ideale mediaplan? Commspoint creëert het voor jou!

Je consument bereiken, het is vandaag makkelijker gezegd dan gedaan. En toegegeven, het kan moeilijk zijn om te kiezen uit onze 35 merken en 5 media. Maar daarvoor hebben we Commspoint ontwikkeld, een slimme tool die berekent wat de juiste mediamix is om jouw doelgroep te bereiken. 

Wat is Commspoint?

merken MEDIALAAN - de Persgroep

Commspoint is een strategische mediaplanningstool waarmee we de impact van je scenario’s kunnen optimaliseren en evalueren. De tool baseert zich op verschillende data: lokale kennis over het inzetten van media, surveydata uit een bevraging over media en contactpunten bij 2000 Vlamingen en de expertise van Nielsen over het bouwen van mediaplanningstools. 

Waarom bieden we jou deze tool aan? 

Omdat we als reclameregie nog meer oplossingsgericht te werk willen gaan en een tool wilden bouwen op maat van ons grote portfolio aan media en contactpunten. Dankzij Commspoint kunnen we jou het mediaplan aanbieden dat het best past bij jouw objectieven. 

Hoe werkt Commspoint?

media

De tool maakt gebruik van twee essentiële bouwstenen: 

Touchpoints 
Heb je een bepaald objectief voor ogen? Dan bekijken we op basis van lokale research welke touchpoints het best passen bij je doel. Stel dat dit ‘bekend worden bij de doelgroep 16-65 jaar’ is, dan geeft de tool hiervoor de impact van 40 touchpoints aan. 

Reach en frequency 
Hoeveel mensen bereik ik met mijn campagne en hoe vaak? Het is een cruciale vraag waar de Commspoint een antwoord op biedt in twee stappen. De eerste stap is het bereik van je campagne simuleren op basis van de lokale data of CIM currencies. In de tweede stap simuleert de tool wat een medium toevoegt aan een ander medium, op basis van Belgisch onderzoek. 

De finishing touch
Eens de essentiële zaken gepland zijn, kan je met verschillende elementen je plan finetunen. Enkele voorbeelden? De kost per GRP, de mogelijkheden tot regiotargeting, visualisering van producten en de interactie met de consument. We houden ook rekening met de creatie van je campagne: gaat het om een moeilijke of makkelijke boodschap? Is de boodschap nieuw of is er al iets gelijkaardigs verschenen? Kortom, alles om je plan tot in de puntjes af te werken. 

Meer weten over Commspoint? Bekijk de video!

Delen