< Terug naar blog

“Het habits-verhaal van Goed Gevoel is een ideale kapstok voor adverteerders”

“It's not a habit, it's cool.” Iedereen kan het zinnetje uit ‘Not an addict’ van K’s Choice wel meezingen. Maar ergens klinken die woorden als die van iemand die zenuwachtig fluitend door de ontkenningsfase gaat. En dat is wat de redactie van Goed Gevoel wil vermijden in 2019. Hun goede voornemen? Vastgeroeste patronen doorbreken om het leven gezonder en leuker te maken. Chef redactie van NINA en Goed Gevoel, Liesbeth Van Cauwenbergh, vertelde er alles over tijdens de Lunch Date op 28 september in Antwerpen. 

Jullie werken nu met één redactie aan zowel Goed Gevoel als NINA. Hoe verloopt dat?

Thumbnail

Liesbeth Van Cauwenbergh: “Het voordeel is dat we met Goed Gevoel en NINA hetzelfde lezerspubliek voor ogen hebben: een brede groep vrouwen, zowel moeders als hun dochters. Beiden vinden er de thema’s in terug die hen interesseren. 

Het verschil tussen de bladen zit in de manier waarop we de thema’s behandelen. En om dit goed te laten werken hebben we een nieuw kompas ontwikkeld. We vertrekken vanuit de idee dat elke vrouw twee kanten heeft: een extraverte en introverte kant. In NINA is de blik naar buiten gericht: je vindt er items rond lifestyle, trends en dromen terug. Alles wat je leven leuker en boeiender kan maken. Bij Goed Gevoel is de blik dan net naar binnen gericht. Het gaat over je lichaam, je hoofd, je werk, persoonlijkheid, je relaties en gezin ..."

Welke verhalen en thema’s mogen we concreet verwachten in 2019?

“Bij Goed Gevoel zullen we het habits-verhaal opstarten. Habits is een contentkapstok die vertrekt vanuit de overtuiging dat wanneer je iets kleins verandert in je gedrag, het andere dingen in beweging kan zetten. Stel dat je gezonder gaat eten, zal je je beter in je vel voelen en misschien ook beginnen sporten. Meer sport zal er dan weer voor zorgen dat je meer energie krijgt, actiever wordt in het weekend en meer nieuwe mensen ontmoet. En voor je het weet, zit je in een nieuwe job. 

Enkele thema’s die we zullen uitwerken zijn beter slapen, minder stress, mindful eten, uitstelgedrag, opruimen … Onze redactrices pakken een gewoonte aan waarmee ze in de knoop liggen en proberen die via nieuwe methodes en inzichten bij te sturen. In Goed Gevoel zal je hier elke maand een uitgebreid dossier over vinden. En online blijft elke redactrice haar thema ook nauwgezet opvolgen, zodat we een heel jaar lang de vinger aan de pols houden over alle thema’s die relevant zijn voor onze lezers en surfers. Het habits-verhaal vormt ook de ideale kapstok om met adverteerders samen te werken. Want het creëert de perfecte context voor native artikels.” 

"Zijn er thema's waar de redactie minder diep op in gaat, maar waar je als adverteerder wel aandacht aan wil besteden? Dan kunnen we daar op een native manier, in samenwerking met jou, mooie dossiers rond opstarten."

Nora Vanderschrick, Head of Strategy & Creative MEDIALAAN - de Persgroep Advertising

Komt dit verhaal rond habits ook terug op de Goed Gevoel Ladies Fair?

“Zeker. Alles wat je daar zal kunnen beleven, horen en zien kan je inspireren om de zaken net iets anders aan te pakken, ze vormen een opstapje naar een net iets leuker, gezonder leven. Je zal er ademhalingscoaches vinden die je juist leert ademen, maar evengoed een jobcoach die vertelt wanneer het tijd is om een jobswitch te maken, of een seksuologe die je tips geeft voor een beter seksleven. Nadien willen we deze content online vertalen naar webinars, video-interviews met experten, podcasts … Ideeën genoeg!” 

Thumbnail

Vorige jaren was de Ladies Fair gebaseerd op vier thema’s: Gezond, thuis, geïnspireerd en mooi. Komen die dit jaar ook terug?

“Die thema’s zijn nu verweven met het habits-verhaal. Vooral het thema ‘mooi’ wilden we meer inhoudelijk gaan laden. Hier gaan we inzetten op zelfvertrouwen. Zo zal Jani Kazaltzis uitleggen en live demonstreren hoe je je zelfvertrouwen vergroot door je troeven in de verf te zetten. Bezoekers kunnen ter plekke ook een make over krijgen, waarna ze in volle glorie een walk of confidence door de  hoofdgang van de beurs maken. Ook Sandra Bekkari zal weer van de partij zijn, met workshops rond gezond eten. Kortom, het belooft opnieuw een topeditie te worden!” 

De Goed Gevoel Ladies Fair vindt plaats van 29 tot 31 maart in Flanders Expo, Gent.

Delen