< Terug naar blog

Welke targeting option past het best bij jou?

“You can’t hit a target if you don’t know what it is.” Als adverteerder wil je natuurlijk dat jouw advertenties gezien worden door de mensen die er geïnteresseerd in zijn. Maar om de voorkeuren van je audience te leren kennen heb je data nodig, veel data. En laat het nu net dat zijn waar wij over beschikken. Je krijgt bij ons de keuze uit vijf verschillende targeting options. Kortom, alles om jouw consument te bereiken. 

Uitgebreide merkencombinatie

Waar het op neerkomt, is dat interactie met mensen als individuen veel effectiever is dan het uitzenden van dezelfde boodschap naar iedereen. Sinds de reclameregieën van de Persgroep en MEDIALAAN onder een dak zitten, beschikken we over talloze merken en heel veel data. We kunnen rijke profielen uitbouwen omdat we op ons op tal van merken baseren:

  • Nieuwssites: HLN.be en DeMorgen.be
  • Televisie: bv. VTM en Stievie 
  • Radio: Qmusic en Joe 
  • Specifieke websites: bv. mijnenergie.be, VTM Koken en tweakers.be

Kies de audience targeting option die bij jou past 

Als adverteerder heb je vijf verschillende targeting options om de juiste consumenten GDPR-proof te bereiken: Basic, Portrait, Behavioral, Intent en Custom

targeting

De eerste set opties om je publiek te verfijnen is vrij eenvoudig. Bij de Basic targeting option baseren we ons op de meer technische parameters van de bezoekersessies, zoals: het IP-adres, browser type, domain (ISP) en device type. 

Wil je een specifieke sociale groep bereiken? Dan is de targeting option Portrait ideaal voor jou. Van gebruikers die inloggen, hebben we data over het geslacht, leeftijd, woonplaats en daaruit afgeleid ook de sociale groep. 

Wil je een doelgroep bereiken die jouw merk nog niet kent, maar waarschijnlijk wel geïnteresseerd is in wat je te bieden hebt? Dan is de targeting option Behavioral iets voor jou. Je kan zo in contact komen met een grote groep gebruikers, op basis van hun interesses. Behavioral segmenten worden opgebouwd aan de hand van de consumptie van onze content. Denk aan leesgedrag, kijkgedrag, deelname aan wedstrijden en evenementen, en dit over al onze merken heen. Je kunt kiezen uit verschillende segmenten zoals Sport enthousiasts, Foodies, Movie lovers … 

Met de vierde targeting option Intent bereik je mensen al aan het begin van hun beslissingsproces. Omdat we ons baseren op gegevens die we verzamelen via sites als spaargids.be, mijnenergie.be en vacature.com, weten we al heel snel of iemand bijvoorbeeld van plan is om te verhuizen of van job te veranderen. Zo bereik je een heel relevante doelgroep die actief op zoek is naar de producten die jij aanbiedt.

Wil je tenslotte verder gaan dan vooraf gedefinieerde doelgroepcategorieën en zelf jouw ideale doelgroep samenstellen? Dan is de targeting option Custom heel interessant voor jou. Door jouw database te matchen met die van ons bereik je jouw doelgroep met de juiste content, via de beste kanalen en op de meest geschikte momenten. Reconnecteer met consumenten die op een advertentie hebben geklikt, verwerf meer inzichten in de interesses van jouw klant via audience profiling, of richt je op onze kanalen tot profielen die gelijkaardig zijn aan jouw doelgroep via lookalike modeling.

In volgende blogposts gaan we dieper in op elk van deze specifieke targeting options.  

Delen