< Terug naar Creative

Het creatieve ABC

VISIE

We willen voor onze stakeholders de voornaamste gesprekspartner zijn om samen met hen authentieke verhalen te schrijven. Door op een juiste manier te luisteren naar hun behoeftes op creatief vlak en hierop te anticiperen, zijn we de ideale out of the box gids. Wij vormen de katalysator voor creatieve partnerships die we samen uitwerken en, waar nodig, crossmediaal uitrollen. Wij willen op de meest impactvolle manier merken integreren en verbinden met (lokale) content, onze gezichten en onze sterke merken.

Branded content

Binnen branded content werken we op basis van drie pijlers:

  • sponsored content (van billboards tot banners)
  • native advertising
  • advertorials (infomercials en publireportages)

Billboard

Billboarding wordt vaak ingezet als basis van sponsoring. Door de plaatsing van de 5”, 7” of 10” billboard direct rond het programma, link je jouw merk/product op een natuurlijke manier aan de context en de kwaliteit van een bepaald programma. Op elke billboard moet duidelijk het “sponsor” logo aanwezig zijn.

Native advertising in publishing

Content geschreven door een redactie samengesteld door ons creatieve team in opdracht van een partner / adverteerder, met als doel een boodschap van deze partner / adverteerder over te brengen in een uitgekiende strategie.

Advertorials in TV & radio

Maak een eigen programma van twee minuten over je merk of product. Interessante zendtijd die je als adverteerder kan invullen met redactionele en informatieve inhoud. Ook qua merkvisibiliteit bieden de advertorials heel wat mogelijkheden (waaronder een groot bereik), in een wereld waar échte storytelling en content marketing essentieel zijn. Het tijdstip waarop deze verhalen worden uitgezonden, kan in overleg worden bepaald. Met de vele mogelijkheden over de verschillende zenders, kunnen we rekening houden met de gewenste doelgroep.

Advertorials in publishing

adv

Content geschreven door een partner/adverteerder, geredigeerd door onze redactie.

Trailertag

Door trailertags aan te kopen in combinatie met billboards wordt het bereik van je sponsoring geoptimaliseerd. Op deze manier bereik je ook de niet-kijkers van het programma. Een tag wordt geplaatst na een programmatrailer en wordt ingepland buiten de reclameblokken aan een gegarandeerd aantal GRP’s. Je kan als tag eveneens de billboard gebruiken die je rond het programma plaatst.

Jingle

Jinglesponsoring is een premium product binnen creative sales. Het is de versmelting van de zenderlook met de communicatie van de adverteerder aan het begin van het reclameblok.

Deze unieke positie laat de adverteerder toe om een activerende boodschap te vertellen. Hierbij mag dus een verwijzing gemaakt worden naar prijs, promoties, verkooppunten en andere verkoop bevorderende communicatie.

Jingle XL

Bij een Jingle XL wordt er een creatieve overgang uitgewerkt tussen de zenderlook aan het begin van een reclameblok en de spot die daarop volgt. Voor de kijker vormt deze jingle + spotcombinatie één mooi geheel.

Er wordt een premium toeslag van 30% berekend op basis van de spotindex en ook hier geldt er een GRP garantie. Op jingle XL gelden dezelfde kortingen als bij de jaarengagementen. 

Product placement

Meer dan 80% van de VTM-programma’s zijn lokale producties, gaande van live entertainment tot hedendaagse fictie. Dit schept heel wat opportuniteiten voor adverteerders. We streven er altijd naar om de partners van onze programma’s op een natuurlijke & functionele manier te betrekken.

BAP

Het Brand Awareness Package of BAP is een billboard only pakket en laat je toe om meerdere programma’s creatief te benaderen aan een gunstig tarief. Heel veel adverteerders lieten deze pakketten de jongste jaren opnemen in hun mediamix en verhoogden daardoor op korte termijn hun merkbekendheid.

AFP

Een Advertiser Funded Program wordt vaak samen bedacht en ontwikkeld met één van onze productiehuizen. Dit is content waar er meestal vertrokken wordt vanuit de vraag van de klant zelf. En waarbij het format geschreven met de merkenstrategie van de klant in het achterhoofd. Bij AFP’s spreken we over een duurtijd van minstens 15 minuten.

Overlay

Deze visuele laag bevat de look & feel van je merk en verschijnt over het beeld. Door deze prominente plaats op een overgangsmoment binnen het programma, krijgt jouw merk/product de maximale aandacht van de kijker.

Zenderacties

Vanuit de zendermerken lanceren we regelmatig campagnes waarmee we de kijkers een beleving aanbieden, al dan niet gekoppeld aan een programmaformat of een top topical zoals Moederdag of Kerst. Adverteerders kunnen meestappen in dit zenderverhaal, in nauw overleg met onze marketingafdeling. Een partnership omvat zowel een activatie (indien van toepassing) als een medialuik (on air, online & on event), afhankelijk van het mediaplan dat wordt opgesteld ter promotie van het evenement, actie of top topical.

Licencing

Door het verschaffen van een licentie, krijgen onze partners de mogelijkheid om één van onze merken te gebruiken als ondersteuning van hun eigen communicatie, zowel above als below. Ze kunnen bijvoorbeeld onder bepaalde voorwaarden een merk van Medialaan of De Persgroep (zoals The Voice Van Vlaanderen, Q Beach, Nina, Goed Gevoel,…) gebruiken om een speciale editie van hun eigen product te lanceren.

Concept fee

Onze creatieve cel is een katalysator voor verrassende crossmediale communicatie-ideeën waarbij de kracht van content optimaal benut wordt. Voor een doorgedreven creatief & strategisch consult rekenen we een concept fee aan.