< Terug naar Creative

Creatieve pakketten

Tv / Online tv

BAP / Wheels / Heels

Merkbekendheid opbouwen op korte termijn is key bij deze populaire pakketten. Een ideale formule voor de (her)lancering van een merk.

Wij stellen regelmatig een lijst op van verschillende VTM-, Q2-Vitaya of CAZ-programma’s die in aanmerking komen. Daarrond kan je zowel via tv als online aanwezig zijn. Naast het erg populaire Brand Awareness Package, bestaan er ook een Wheels (CAZ en Q2) en een Heels (Vitaya en VTM tot 18u59) Package die de instap naar TV nog aantrekkelijker maken.

In elk van deze pakketten is een online onderdeel van 5% op het totale budget voorzien. Op deze manier kunnen jonge & hogere sociale groepen nog efficiënter bereikt worden. De uitlevering gebeurt zowel op ons shortform netwerk (korte fragmenten) als op ons longform netwerk (volledige afleveringen via vtm.be en Stievie free/premium).

 
Minimum budgetten

BAP                 bruto   € 130.000                                           netto € 65.000

Wheels            bruto   € 30.000          50% korting              netto € 15.000

Heels               bruto   € 50.000                                             netto € 25.000

 

Guidelines tv (BAP - Wheels & Heels)       
  • MEDIALAAN – de Persgroep Advertising stelt regelmatig een lijst op van programma’s.
  • Timetable wordt 2 weken voor de start van de campagne bezorgd.
  • GRP inschattingen worden op voorhand meegegeven.
  • Er geldt een GRP garantie op zenderdoelgroep.
  • Maximaal 2 programmawijzigingen of optimalisaties per time table.
  • Binnen een BAP bij VTM, kan een deel van de billboards ingezet worden bij Q2, Vitaya en/of CAZ.
  • BAP: GRP split VTM en Q2 = 70% peak/30% off peak, GRP split Vitaya en CAZ = all day.
  • Wheels Package: enkel billboards bij CAZ en Q2.
  • Heels Package: 50% van het budget wordt ingepland bij Vitaya, 50% bij VTM tot 18u59.
  • Niet cumuleerbaar met andere kortingen.
  • Enkel geldig voor billboards.
  • BAP: minimale looptijd van 3 weken aaneensluitend, maximale looptijd van 8 weken aansluitend.
  • Wheels: minimale looptijd van 2 weken aansluitend, maximale looptijd van 4 weken aansluitend.
  • Heels: minimale looptijd van 2 weken aansluitend, maximale looptijd van 4 weken aansluitend.
  • Onbeperkt aantal adverteerders/aflevering, in dubbele billboard-posities.
  • Er wordt enkel rekening gehouden met sectorexclusiviteit bij de dubbele billboard-positie.

 

Guidelines Online (BAP – Wheels & Heels)
  • MEDIALAAN – de Persgroep Advertising stelt regelmatig een lijst op van programma’s.
  • Verdeling pre–, mid- en post-rolls, met maximaal 1/3 in post-roll.
  • De online campagne duurt 4 weken maar kan uitzonderlijk tot 6 weken verlengd worden.
  • De start van de online campagne loopt parallel met de start van de billboard-campagne.
  • De korting van 50% is ook geldig op het online luik.
  • De lengte van de pre-, mid- en postrolls is identiek aan de lengte van de tv- billboard.
  • Binnen eenzelfde communicatiegolf kan per medium verschillend materiaal ingezet worden.
     

Het Weer bij VTM en Vitaya

Onze weerberichten kunnen op weekbasis aangekocht worden.

  • De Weershow bij VTM wordt dagelijks uitgezonden om 13.30, 17.05/17.55 en 19.55 uur.
  • De Weerflash bij VTM wordt dagelijks uitgezonden om 15.00/16.20 en 23.30 uur.
  • Het Weerbericht bij Vitaya wordt dagelijks uitgezonden om 17.55, 19.55, 22.45 en 23.55 uur.
     

Voor wie De Weershow combineert met De Weerflash gelden er speciale combinatiekortingen. Weershow en Weerflash dienen in dit geval op elkaar aan te sluiten zonder een tussenperiode.

  • 17k – 25k bruto                 15%
  • 25k – 42k bruto                 20%
  • 42k – 50k bruto                 25%
  • > 50k bruto                         30%
     

Op de aparte aankoop van de weerberichten gelden de gangbare frequentiekortingen. Deze zijn niet van toepassing op de combinatie Weershow en Weerflash zoals hierboven vermeld. 

 

Health Hype Package

Voor de OTC-sector hebben we de crossmediale voordelen van MEDIALAAN – de Persgroep Advertising ten volle benut. Dit pakket bevat een combinatie van TV billboards en een specifiek magazine aanbod voor deze sector en levert op de doelgroep VVA 18-54 ruim 60% bereik.

Het pakket wordt gedurende twee weken ingepland:

TV                                               billboards van 7 seconden bij VTM & Vitaya

                                                    bruto waarde = € 60.000

Magazines                                 2 x 1 pagina Dag Allemaal

                                                    1 x 1 pagina Nina

                                                    1 x 1 pagina Goed Gevoel

                                                    bruto waarde = € 50.000

Health Hype Package             bruto € 110.000       50% korting           netto € 55.000

Contacteer ons voor alle mogelijke vragen over dit Health Hype pakket.

 
Guidelines TV (Health Hype package)
  • MEDIALAAN – de Persgroep Advertising stelt regelmatig een lijst op van programma’s
  • Timetable wordt 2 weken voor de start van de campagne bezorgd
  • GRP inschattingen worden op voorhand meegegeven
  • Er geldt een GRP garantie op zenderdoelgroep.
  • Niet cumuleerbaar met andere kortingen.
  • Enkel geldig voor billboards.
  • Onbeperkt aantal adverteerders/aflevering, in dubbele billboardposities.
  • Per dubbele billboardpositie geldt er exclusiviteit voor de sector.

  

Reach & Repeat Package

Hoe zet je op een ideale én voordelige manier radio en TV parallel in? Dat kan door dit combipakket, waar er vertrokken wordt van de felbegeerde High Frequency pakketten bij Qmusic en Joe. Op deze manier bouw je een bereik op van 73.5% op de doelgroep VVA 18-54.

Radio                                     High Frequency Pakket

                                               Bruto = € 72.000 (50% wordt opgebruikt in klassieke spots)

TV                                          Billboards van 7 seconden bij VTM, Q2, Vitaya en CAZ

                                               Bruto = € 60.000

Reach & Repeat pakket     Bruto € 132.000          50% korting     netto € 66.000

Contacteer ons voor alle mogelijke vragen over dit combi pakket radio & TV.

 

Guidelines TV (Reach & Repeat pakket)

  • MEDIALAAN - de Persgroep Advertising stelt regelmatig een lijst op van
  • Er geldt een GRP garantie op zenderdoelgroep
  • Niet cumuleerbaar met andere kortingen
  • Enkel geldig voor billboards
  • Onbeperkt aantal adverteerders/aflevering, in dubbele billboardposities
  • Per dubbele billboardpositie geldt er exclusiviteit voor de sector

 

Online jingles

Jinglesponsoring is een premium product binnen creative sales. Het is de versmelting van de zenderlook met de communicatie van de adverteerder aan het begin van het reclameblok.

Deze unieke positie laat de adverteerder toe om een activerende boodschap te vertellen. Hierbij mag dus een verwijzing gemaakt worden naar prijs, promoties, verkooppunten en andere verkoop bevorderende communicatie.

Jingle max 10"
  • Bruto pakket €7.500
  • 175.000 impressies verspreid over 2 weken + 1 optioneel
  • Enkel bij VTM
  • Korting = tv-voorstel
     
Jingle XL max 25"
  • Bruto pakket €7.500
  • 148.000 impressies verspreid over 2 weken +1 optioneel
  • Enkel bij VTM
  • Korting = tv-voorstel

 

Zenderacties

Vanuit de zendermerken lanceren we regelmatig campagnes waarmee we de kijkers een beleving aanbieden, al dan niet gekoppeld aan een programmaformat of een top topical zoals Moederdag of Kerst. Adverteerders kunnen meestappen in dit zenderverhaal, in nauw overleg met onze marketingafdeling.

We zijn altijd op zoek naar beleving en streven ernaar om deze met potentiële partners door te trekken op een relevante manier voor zowel het merk van de adverteerder als voor het betreffende zendermerk. De mogelijkheden worden altijd in samenspraak met de zender overlopen en verder ontwikkeld.

Een partnership omvat zowel een activatie (indien van toepassing) als een medialuik (on air, online & on event), afhankelijk van het mediaplan dat wordt opgesteld ter promotie van het evenement, actie of top topical.

Radio

The Bizz Booster

Met het nieuwe The Bizz Booster-pakket combineren we de kracht van Qmusic & Joe binnen een juiste context voor campagnes die zich richten op B2B doelgroepen, kaderleden, zelfstandigen & beleggers.

Dit doen we met een integratie van de partner binnen de redactionele context & een spotruimte waarin een call to action mogelijk is en waarin de partner zelf zijn formaat, planning en boodschap kan bepalen.

Elke dag komen er bij Joe-Netwerk 4 bedrijven live op antenne, meteen na die gesprekken volgt er een 5” billboard van de partner. Op Qmusic integreren we de partner 3 maal per dag rond workalicious met een 5” billboard. Workalicious is een programma dat specifiek gemaakt is om bedrijven te bereiken met enkel de beste muziek voor de werkvloer.

Door de kracht van beide zenders te combineren is dit pakket uitermate selectief op zelfstandigen, kaderleden en de actieve bevolking. 

 

Qmusic Workalicious + 5" billboard partner:
  • Na de Workalicious tune volgt de 5" tag on van de partner
  • Uitzending elk half uur tussen 9u en 12u
  • 30 maal op de periode van 2 weken

 

Joe-Netwerk + 5" billboard partner:
  • Het gesprek met de zelfstandige wordt gevolgd door 5" tag on van de partner
  • Uitzending om 9u10-11u10-13u10-15u10
  • 40 maal over een periode van 2 weken

 

Versterkende campagne:

Spots in de klassieke blokken van Qmusic en Joe, op te nemen gedurende de samenwerking. Verwijzingen naar de programma’s zijn toegelaten mits goedkeuring Qmusic/Joe.

  • Totale bruto mediawaarde = € 50.000
  • Instapbudget = € 25.000

 

Guidelines 
  • Boodschap gericht op een B2B doelgroep, kaderleden, zelfstandigen en beleggers
  • Billboard in combinatie met een (gratis) spotcampagne
  • Storyboard (billboard & spot) in ons bezit minimaal 1 week voor uitzending
  • Steeds een combinatie van Qmusic (workalicious) en Joe (Joe-Netwerk)
  • Spots in te plannen naar keuze, in dezelfde twee weken van de billboard campagne
  • 1 pakket per 2 weken beschikbaar
  • Doorheen het jaar beschikbaar behalve tijdens schoolvakanties en tijdens “tops/hitlijsten thema’s” op Qmusic of Joe

 

Movie Package

We bieden zowel op Qmusic als op Joe geïntegreerde pakketten aan om redactioneel op radio & online een film release te promoten. Via een play & win-actie worden filmgerelateerde prijzen weggegeven om zo awareness voor de film & traffic naar de bioscoop te genereren. 

Redactioneel pakket met online integratie
  • 42 trailers aangemaakt met de audio van de film
    Uitzending van vrijdag t.e.m. vrijdag tussen 6u en 20u
  • On air spel van maandag t.e.m. vrijdag
    DJ’s van Qmusic of Joe geven een prijs weg die te maken heeft met de film
    Hierbij vertellen ze over de film en de release
    5 integraties in totaal
  • Online actiepagina met de info en de trailer van de film
    Gedurende 1 week op Qmusic.be of Joe.be
 
Qmusic
  • Totale waarde mediaplan: € 51.500
  • Gratis radiocampagne Qmusic: € 25.000
  • Instapbudget: € 12.500
  • Waarde prijs: € 5.000

 

Joe
  • Totale waarde mediaplan: € 26.900
  • Gratis radiocampagne Joe: € 7.000
  • Instapbudget: € 5.500
  • Waarde prijs: € 3.000

 

On air pakket met online integratie
  • 35 wedstrijdspots aangemaakt met de audio van de film
    Uitzending gedurende 7 dagen tussen 6u en 22u
  • Online actiepagina met de info en de trailer van de film
    Gedurende 1 week op Qmusic.be of Joe.be
  • Tweet door de zenderaccount met verwijzing naar de online wedstrijd

 

Qmusic​​​​
  • Totale waarde mediaplan: € 29.965,63
  • Instapbudget: € 8.500
  • Waarde prijs: € 500
  • Productiekost wedstrijdspot: € 1.500

 

Joe
  • Totale waarde mediaplan: € 17.997
  • Instapbudget: € 4.000
  • Waarde prijs: € 500
  • Productiekost wedstrijdspot: € 1.500

 

Cluster Sponsoring

Een adverteerder kan structureel partner worden rond al onze content binnen een strategisch thema zoals muziek, culinair, studenten, office, nieuw talent …

Contacteer ons voor de mogelijkheden rond jouw strategisch thema en het meest recente aanbod.